Social Media

Minihaba

Dieettipäivitys - ELÄMÄNI PARHAASSA KUNNOSSA #2

24. kesäkuuta 2018

Jälleen päivitellään miten mun dieetti etenee! Nyt on melkein 11 viikkoa takana ja n. 14 jäljellä. Aika menee kuin siivillä ja tämä kevät etenkin tuntui menevän todella nopeasti. Ruokavalio on tiukentunut moneenkin otteeseen, mutta edelleen olen saanut hiilarini pitää lautasella. Tietenkin viikko- ja päivätasolla kalorimäärät ei ole isoja, mutta silti sarjapainoja on paukuteltu ennätyslukemilla rikki. Ja tiiättekö, ihan parasta on olla kun ei muuten turvota!! Kokonaispainonpudotus on tällä hetkellä -5,5kg lähtöpainosta ja se kyllä tuntuu. Housuja saa pitää korvissa asti ettei peppu vilku jokaiselle vastaantulijalle ja paidat tuntuu roikkuvan päällä. (mut silti, ei turvota niin tässä residenssissä on kaikki erittäin fine - kiitos ja nam)




Koutsin luona oon käynyt näytillä kolmen viikon välein ja silloin on säädelty aina reenejä ja ruokia uuteen uskoon. Viime kerralla tuli lisää aerobisia ja punttitreeniä viikkoon, mutta ruokaan ei hirveästi koskettu. Oikeastaan tämä vaihtoehto toimii mulla, koska palaudun hyvin treeneistä ja ruokamäärät pysyy jopa ihan kohtuullisina. Mutta kuitenkin sitä joku miettii; NÄLKÄ on kyllä läsnä eikä se mihinkään katoa. Ei ole myöskään tässä kohtaa enää harvinaista, että heti syönnin jälkeen on edelleen nälkä. 

Ensimmäinen kisadieetti tuntuu menevän aina siinä hypetyksessä kun kaikki on niin uutta ja kivaa ja myönnettäköön, että olen itsekin siihen sortunut. Toisaalta tämä tuntuu niin omalta jutulta, etten sitä oikein itsekään käsitä. Erittäin lyhyellä pinnalla ja kaikki-mulle-nyt-heti - luonteenpiirteellä näinkin iso prokkis on aika iso juttu saavutettavaksi. Tässä kunnossa, missä nyt olen - en ole ollut nimittäin ikinä. Olen joka päivä elämäni parhaassa kunnossa, sillä tälläistä kroppaa en ole ikinä nähnyt itselläni peilistä. Painan tällä hetkellä saman verran kuin ehkä lukion ekalla luokalla yli 10 vuotta sitten. Jotenkin niin hassua kitistä, että S-koon housut tippuu jalasta ja XS on juuri sopiva paidan koko. Ei ole nimittäin pitkä aika kun murehdin kaupoissa sitä, etten mahdu M-koon housuihin tai M-koon paitaan. Eihän se koko mitään kerro, mutta on se silti hieman suuntaa antava mitta. Etenkin näissä kehonrakennuslajeissa M-koon paitakin on sopiva meikäläiselle pienelle vipeltäjälle kun haetaan isoa hartialinjaa, mitä "normaalimitoitetulla" XS-koon naisella yleensä ei ole kun suunnitellaan kukkapaitaa kesäksi. Uskallan silti sanoa ääneen, että jo tähän mennessä tehty duuni on kyllä kaiken arvoista!


Tällä hetkellä treenaan viisi punttitreeniä viikkoon ja teen kuusi aerobista. Teen vielä työt päälle ja pyrin pitämään omat somekanavani erittäin aktiivisina. Ajanviettopuutteita ei kyllä ole, mutta toisaalta pidän itseäni kiireisenä siitäkin syystä, etten mene sohvalle makaamaan ja mieti vain sitä ruokaa. On helpompaa elää arjessa kun on paljon tekemistä sekä suunniteltavia asioita. Sitä paitsi, mun pelastus näin herkkuhimoisena eukkona on ollut hopeatoffeepurkka! Siis herran jee, kiitos sinä, joka sen keksit! Pahimpina hetkinä kun heittää kyseistä purkkaa suuhun niin herkkuhimo häviää samantien. 

Miksi sitten paasaan tästä, että tekee mieli karkkia, välillä väsyttää ja on nälkä? Koska asia on vain niin. Mun somessa ei varmasti tulla näkemään jatkuvasti sitä, että dieetti ois alusta loppuun yhtä upeuden highwayta, sillä sitä se ei ole. Jos jotakin olen oppinut, olen ymmärtänyt oikeasti sen, ettei tämä ole kyllä harrastelijan laji. Treenien määrät on moninkertaiset verrattuna ravinnon määrään ja treenien tehot on silti pidettävä ylhäällä päänupin avulla. Itse kisapäivä tulee varmasti olemaan unohtumaton ja ponnahduslauta omalle fitness-uralle, mutta on tässä silti monet ajatukset menneet uusiksi. Parhaiten olen oppinut tuntemaan mun oman kehon toiminnan ja sen mitä se kertoo. Joka tapauksessa hommaa tehdään päivä kerrallaan aina loppuun asti ja toivon, että kiitos seisoo tien päässä! 





KURKKAA MYÖS EDELLINEN POSTAUS: 





    
@tessavain


     
@tessaolsbo