Social Media

Lepoa

21. toukokuuta 2017
Vihdoin sain All Outin pulkkaan ja Bullin All Out 4 on nyt paketoitu. Fiilikset on huikeet ja mä oon niin tyytyväinen, että lähdin tähän kelkkaan mukaan. Jotenkin tuntuu, että oon saanu ihan uuden näkökulman treenaamiseen eikä se ole sitä samaa hinkkaamista mitä se tuntui olevan koko viime vuoden. Mieli pysyi virkeänä kun treenit vaihtui säännöllisesti ja ruokavalio seurasi myös treenejä. Kehitystä on tapahtunut kehossa, mutten mitään mittoja tai sellasia ole ottanut ollenkaan. Seuraan pääasiassa peilin kautta kehitystä ja myös treenipainoissa.


Joka tapauksessa All Out on ympäri vuoden mittainen valmennus, joten mun elämä ei tule muuttumaan mitenkään radikaalisti vaan Controlling-jakso alkaa huomenna lepoviikolla. Tällä viikolla treeneissä kyllä huomasi, että tossu painoi ja treeneissä joutui oikeasti taistelemaan, ettei pää luovuttanut ensimmäisenä. Samoin myös oon ollut todella väsynyt ja nukkunut kahtena aamuna herätyskellon herätyksen ohi. Onneksi nyt on viikko aikaa toipua ennen seuraavia ohjelmia ja tulevan viikon agendana on huoltaa kehoa. Ajattelin salilla käydä venyttelemässä ja käyn kävelylenkeillä jos sää pysyy yhtä hienona kuin mitä se on ollut tähän asti. 

Mitä All Out opetti? Sen, että lihaksen rääkkääminen ei vaadi välttämättä sitä, että sun pitää pystyä kiskomaan ylätaljassa koko painopakka ylös tai kyykkäämään 200kg painoilla. Rehellisesti sanottuna mun piti pudottaa mun sarjapainoja todella paljon koko valmennuksen aikana ja myös kimppatreeneissä tekniikoiden korjaaminen on vaikuttanut siihen, että kevyempikin paino muuttuu raskaaksi kun se oikeasti tehdään kohdelihaksilla. All Out:in aikana isoin kehitys tapahtui selässä ja olkapäissä sekä myös tein maastavetoa 80kg kuormalla treeneissä. Aikaisempi kuorma on ollut 40-50kg paikkeilla. Samoin soudussa tangolla sarjapainot huitelee helposti 50-60kg nurkilla kun hakkaan selkää. Teen sitä tosin hieman enemmän pystyssä ettei alaselkä rasitu liikaa ja se myös mahdollistaa isommat sarjapainot. Eli tekniikasta riippuen painoja on saanut lisäillä jonkin verran lisää ja erikoistekniikoilla vastaavasti niitä sitten saa pudotella.

Kaikin puolin viimeisen 10 viikon aikana oon oppinu ihan saakelisti mitä siellä punttisalilla oikeasti tehdään. Treenaamisen ei kuulu näyttää kivalta ja helpolta, tekniikoiden ei kuulu aina näyttää järkeviltä ja olenkin muutamaan otteeseen kerännyt salilla katseita näistä :D Ohjelmat kun eivät ole perus: "Ylätalja 3 sarjaa 10-12 toistoa, kulmasoutu käsipainoilla 3 sarjaa 10-12 toistoa jne." vaan ne ovat ihan jotain muuta. Lisäksi opin, että tuntumahomostelu pitää unohtaa. Lihaksen hermottuminen kestää oikeasti kauan ja nyt vasta kahden vuoden jälkeen ja kunnon salivarusteiden avulla sain ylätaljankin puremaan selkään kunnolla ilman, että hauis tmv. tekee töitä. Kyllä tässä koko ajan oppii uutta!

Viikon päästä sitten takaisin treenien pariin ja salikassin saan hakea vaatehuoneen perältä taas käyttöön 8)



Post Comment
Lähetä kommentti