Social Media

MITEN SAA HIILARIPÖHÖN POIS?

5. marraskuuta 2018
Suklaa maistui, kakkua upposi ja ehkä limuakin tuli tankattua. Sitten kun seuraavana aamuna tuijottaa itseään peilistä, edellisen illan mätöt näkyykin naamassa varjostuksien mennessä vinoon kadonneiden poskiluiden takia. Hah! Tää olotila on itelleni niin tuttu, koska mä kerään nestettä itseeni hiilaripöhön muodossa aivan jatkuvalla syötöllä ja tunnen itseni aina niin tukalaksi jos olen herkutellut, mutta yhtään herkkua en takaisin kyllä anna! Nyt kun olen palannut takaisin ruotuun, ajattelin läväyttää vinkkejä tiskiin, joita itse käytän kun pöhö pitää saada liikenteeseen.

Mutta miten hiilaripöhön saa pois? Vettä, vettä ja vettä. Neste aineenvaihdunta täytyy saada toimimaan ja veden juomista ei voi liikaa korostaa. Itselläni se veden juominen pistää pöhötyksen liikkeelle ja parhaana pro-tippinä mulla toimii tosi hyvin kun vedän aamulla puoli litraa vettä heti herättyäni missä on puristettua sitruunaa seassa. Toimii! Tätä vinkkiä kannattaa käyttää, jos kroppa tuntuu tukkoiselta kuin turusen pyssy ja keho tuntuu löysältä. Mukavasti siinä myös herää kun sitruunalla terästettyä vettä hörppää useamman desin. (Äläkä unohda syödä suolaa jos juot paljon vettä!)


 Vanha kunnon liikunta pistää kehon aineenvaihdunnan jylläämään ja ne syödyt hiilarit lihasten käyttöön. Kunnon punttitreeni ainakin pistää sokerit hyötykäyttöön ja treeni kulkee varmasti aika lujaa isojen herkkupatojen jälkeen. Tietenkin tässä kannattaa ottaa huomioon, että lihasten rasittaminen tuottaa myös hieman nestettä, joten sen vaikutus ei ole ihan täysin sataprosenttisesti nestettä poistava - mutta se potkaisee aineenvaihdunnan jylläämään ja lihakset pääsee käyttämään varastosta energiaa!! Mieluummin käytössä kuin jemmassa?

Kävelylenkit. Monesti kun kroppa tuntuu tukkoiselta ja pöhöttyneeltä, käyn myös kävelemässä. Usein ajoitan nämä aamuun tyhjän vatsan aerobisiin ja tämmöiseen riitää joku puolisen tuntia köpöttelyä. Aamulenkillä herää myös kivasti eikä sisätiloissa tule niin väsyneeksi heti aamupalan jälkeen. Monesti jos syön suoraan herättyäni aamupalan, simahdan viimeistään tunnin sisällä uudestaan sohvalle :D Kannattaa siis käydä happihyppelyllä mahdollisuuksien mukaan ennen aamutoimia!


Hiilaripöhön pois ajamiseksi auttaa myös vanha kunnon uni. Riittävästi nukkuminen on ehdoton, joka vaikuttaa niin stereotyyppiseltä kuin olla ja voi, mutta se auttaa. Huonosti nukuttu yö takana takuulla kerää nestettä kehoon, joten on tärkeää nukkua ja antaa keholle se kunnon lepo. Parin tunnin yöunet ei varmasti auta ketään näyttämään hehkeämmältä ja peiteaineelle kummasti tulee käyttöä aamulla.

Siivoa ruokavalio. Tsekkaa ettet napostele aterioiden väleissä turhia hiilareita ja ajoita ne päivän hiilarit treenin ympärille! Raikkaat salaatit, smoothiet, rahka tms. antaa täydemmän olon kuin pelkän banaanin mutustelu silloin tällöin aterioiden välissä. Onhan se banaani aina parempi kuin suklaa, mutta pitkässä juoksussa on parempi syödä reippaasti kerralla ettei aterioiden välissä tarvitisi napostella.

Tietenkin on olemassa kaikenmaailman nesteenpoistolääkkeitä kuten kultapiisku-uutetta yms, mutta en ehkä niitä käyttäisi kuitenkaan jatkuvalla syötöllä. Vannon itse perusohjeiden nimeen ja pelkästään jo sitruunavesi antaa ison boostin päivään! Näillä perustipeillä takaan sen, että ihan varmasti pääset hiilaripöhöstä eroon ja kropan fressimmäksi ennen pikkujoulurientoja. Mä ainakin siistin näillä tipeillä mun kuntoa etten näytä talipallolta pikkujoulumekossa, joten eiköhän samantien näin maanantaina pistetä homma uusiksi.


ENTÄS JOS HERKKUHIMO VAIVAA EIKÄ SIITÄ TULE LOPPUA ALKUMETREILLÄ? 

VINKKI:  Osta maustamattomia riisikakkuja ja pistä päälle vähäsen juoksevaa hunajaa. Ihan törkeän hyvää, etkä kuole tähän pieneen herkkuun!


MAHTAVAA VIIKKOA JUST SULLE! 



KURKKAA MYÖS EDELLINEN POSTAUS:

"VLOG- KISAPÄIVÄ JA KISAFIILIKSET"




     

PSST...pävitän IG Storya ahkerasti päivittäin, joten ajantasalla pysyt seuraamalla mua IG:ssä!!



Post Comment
Lähetä kommentti